Mgr. Eva Hartmannová

Kdo jsem? Na tuto otázku nejčastěji odpovídám, že jsem matka na rodičovské, která má spoustu aktivit kolem. Kromě péče o tříletou dceru pracuji jako lektorka primární prevence v mateřských, základních i středních školách. A aby toho nebylo málo, rozhodla jsem se ještě pro tříleté studium arteterapie.

Vystudovala jsem speciální a resocializační pedagogiku. Absolvovala jsem také akreditované kurzy: Krizová intervence (16 hodin), Prevence syndromu vyhoření a stress management v sociálních službách (16 hodin), Práce s problémovým klientem (8 hodin) a Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky (20 hodin). Jsem členkou Mezinárodní asociace uměleckých terapií.

Mám zkušenosti s dětmi všech věkových kategorií. S dětmi pracuji již 11 let. Od svých 17ti let jsem jezdila jako dobrovolník na pobyty s dětmi z pěstounských rodin. Nějaký čas jsem pracovala v mateřské škole, v družině i v diagnostickém ústavu. 

K výtvarné činnosti mám pozitivní vztah již od základní školy. V rámci studia speciální pedagogiky jsem získala základy arteterapie. K tvoření utíkám vždy, když potřebuji "vypnout" a odpočinout si od každodenního shonu a problémů. Proto jsem se rozhodla tento způsob relaxace zprostředkovat i ostatním v mých kurzech. A protože mě přece jenom více láká práce s dětmi, rozhodla jsem se pořádat také výtvarné kroužky a výtvarný příměstský tábor. 

Mé kurzy se opírají o principy produktivní (expresivní) arteterapie. Důraz je kladen na "léčebný" potenciál samotného výtvarného procesu (kresba, malba, modelování), který umožňuje zaměřit se sám na sebe. Každý kurz vychází z potřeb samotných účastníků.

Arteterapie využívá výtvarný projev jako hlavní prostředek poznání vnitřního světa jedince a ovlivňování osobnosti člověka. Umělecký výtvor je chápán jako forma komunikace. Výtvarná tvorba nám umožňuje zhmotnit naše aktuální vnitřní rozpoložení a podívat se na něj jiným pohledem a s odstupem.

Arteterapie není určena jen "nemocným". Výtvarně tvořivé aktivity slouží k podpoře zdraví, harmonizaci osobnosti, sebepoznání, sebevyjádření, seberozvoji a osobnostnímu růstu. Dále se může arteterapie zaměřovat na změnu stereotypů, zmírnění úzkosti a strachu, uvědomění, náhled a zpracování konfliktů (vnitřních i mezilidských), zacházení s emocemi a obrannými mechanismy. Arteterapie je mimo jiné vhodná k udržení vnitřní pohody při náročných životních situacích (rozvod, ztráta zaměstnání, odchod dospělých dětí z domova atd.) a v rámci psychohygieny při odbourávání stresu z každodenního shonu a problémů.

Výtvarná činnost přináší neopakovatelný zážitek. Jde o zážitek z tvorby, prožitek sebe sama,  uvědomění svého vnitřního světa, svých emocí a seberealizace. Na rozdíl od výtvarné výchovy nemá arteterapie za cíl rozvíjet umělecké dovednosti. Kurzy jsou tedy vhodné pro všechny, včetně úplných začátečníků v oblasti výtvarné činnosti.


Na příměstském táboře se mnou spolupracují:

Alžběta Josefína Motyková

Alžběta má bohaté zkušenosti s dětmi všech věkových kategorií. Hlídá děti od 1 roku do 5 let, jezdila jako praktikantka na přírodovědecký tábor pro děti do 15 let, vedla kurz výroby bot pro děti. Ovládá kresbu uhlem i malbu olejovými barvami. Několik let docházela na kurz keramiky 

Lucie Hlavínová

Lucka má dlouholeté a bohaté zkušenosti s dětmi všech věkových kategorií. Práci s dětmi se věnuje už 18 let. Působila jako praktikantka na táborech a v Domě dětí a mládeže vedla zájmové kroužky pro děti od 3 let. V současné době jí nejvíce času zabírá péče o své tři děti a práce asistentky pedagoga na ZŠ. Ve volném čase šije, háčkuje, vyšívá a plete.

Zdeňka Gašparíková

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky